1.diena jeb "Kā, lūdzu?"
Braucot cauri pilsētai, ieraugu kārtējo zaļo audzi - šoreiz nebeidzams daudzums ar maïs (tulk. kukurūza), kas lepni aizņem vismaz 15% no tā zaļuma, ko redzēju. Ja runājam par attīstību, tad te nu man ir ko piebilst. Kultūra uz ceļiem, jāatzīst, ir savdabīga - automašīna un pagrieziens ir divas nesavienojamas lietas; tāpat interesanta liekas rāvējslēdzēja principa neesamība un, jā, arī sarkanās gaismas, vismaz vakaros, te neeksistē. Un motocikli - to te ir ļoti daudz, galvenokārt tādēļ, ka ar tiem pilsētā ir vieglāk pārvietoties - tiem ir stāvvietas, nav jāstāv sastrēgumā un citas ekstras.

Rītdien plānā atrast kādu vietu, kur ķert saules starus, doties iepirkties, parunāt ar francūzi un izbaudīt to, ko cilvēki mēdz dēvēt par atpūtu.
2.diena jeb "diena, kurai papildus nosaukuma nebūs"
Es nemēdzu slapināt gultā, bet no rīta pamodos slapja - karstums jau projām tik liels, ka par kondicionieris īsti nelīdz - gluži kā grupas "Prāta Vētra" populārajā dziesmā - "spilvens spiež un sega par šauru, sapnis nekāds un miegs par cauru". Respektīvi, tu ej gulēt +28 grādu siltumā, un mosties, kad ārā ir +36 grādi.

Pirmais novērojums - cilvēki izvēlas apģērbu, kas ir dārgāks, taču kvalitatīvāks. Piemēram, veikals NEW YORKER bija gandrīz tukšs, lai gan pašlaik atlaides tur ir milzīgi lielas un Latvijā cilvēki par šādām atlaidēm atdotu savu labāko kurpju pāri. Vai arī ne. Bet būtība ir skaidra - NEW YORKER is bad, HUGO BOSS is the real deal!

Tātad atliek secināt, ka vairumā pirkt ir izdevīgāk, bet ūdens un maize te maksā lētāk, nekā Latvijā santīmos. Tāpat veikalos novērojams, ka franči kopumā ir kūtri uz ēstgatavošanu (lai arī cik dīvaini tas nebūtu), jo ir liels piedāvājums gatavajiem mikroviļņu krāsns ēdieniem. Arī sagrieztas vistas, gaļas, sieri un citi gardumi ir lielā piedāvājumā un par nieka 10 EUR vari iegādāties krāsnī ceptu vistiņu, kas gan 10 minūtes jāpasilda krāsnī, lai tā būtu gatava.
Otrā diena, īpaši, kad esi izgulējies, liekas daudz saulaināka. Gan tieši, gan pārnestā nozīmē. Un šodien arī cilvēki Francijā šķita laimīgāki, nekā vakar, tāpēc nolēmu kārtīgi izbaudīt vienu no Lionas lielākajiem iepirkšanās centriem.
Pirmais novērojums - cilvēki izvēlas apģērbu, kas ir dārgāks, taču kvalitatīvāks. Piemēram, veikals NEW YORKER bija gandrīz tukšs, lai gan pašlaik atlaides tur ir milzīgi lielas un Latvijā cilvēki par šādām atlaidēm atdotu savu labāko kurpju pāri. Vai arī ne. Bet būtība ir skaidra - NEW YORKER is bad, HUGO BOSS is the real deal!
Cenas ir mazliet augstākas, nekā Latvijā. Starp citu, Francijā, gluži kā daudzās citās Eiropas valstīs, ir ierasts iegādāties lietas vairumā. Piemēram, desmit vienu metru garas maizes bagetes maksā 4 EUR, kas ir izdevīgāk, nekā iegādāties vienu maizes bageti par 0.50 EUR. Arī konfektes un šokolādes var iegādāties "multipakās", t.i., pēc 8 šokolādes pa 5 EUR, vai 1 šokolādi par 1.45 EUR. (un jebkurš cilvēks saprot, ka lētāk nopirkt astoņpaku). Neliels ieskats manos šīsdienas pirkumos:
- 4 gabaliņi gaļas, fasēti - 3.03 EUR
- 10 x 0.33l kolas bundžiņās - 4.64 EUR
- Nutella 1kg - 4.12 EUR
- 2l ūdens - 0.18 EUR
- 4 virtuļi ar ievārījumu - 2 EUR
- 4 AA izmēra baterijas "Duracel" - 4.19 EUR
- 800g raviolli ar gaļu - 4.29 EUR
- 250g tomātu kečups "Heinz" - 1.49 EUR
Dienas plāni - izdevušies, mērķi - sasniegti! Manīs, kā ies rīt. :)
Iedvesmai - The XX - Angels
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru